Mi segít túlélni rovatunkban:
Mozart kora többi zeneszerzőjéhez hasonlóan rendkívül sok művet hagyott hátra, mivel különböző uralkodók és arisztokraták megrendeléseiből tartotta el magát. Ezért aztán minden Mozart-remekműre jut 5-6 olyan darab, amely szintén nagyon jó, de igazából bármelyik kortársa írhatta volna. Na jó, ez talán túlzottan leegyszerűsíti a dolgot, mert ezen a darabon is hallatszik azért, hogy Mozart írta, különösen az itt most el nem hangzó első tételben.
Ezzel együtt a kürtversenyek annak ellenére nem tartoznak a kivételes remekművek közé, hogy egy kürtös haverjának, bizonyos Leutgebnek írta őket, nem pedig megrendelésre. Easy listening liftzene, kellemes tinglitangli, pár taktus eredeti gondolattal.
A művészről: Bő húsz évvel ezelőtt a nyíregyházi fúvósszenekar próbájára besétált egy 14 éves, már akkor is kétméteres srác, félszegen bemutatkozott, majd lefújta az addigi első kürtös fejét a helyéről. Az illető gondolkozott a szeppukun, végül jogot végzett, jelenleg ügyvéd és egy kétes hírű facebook oldal Vezérfőszerkesztője.
Mácsai Zoltán (mert így hívják a fiatalembert) hamarosan Pestre került Szilágyi Pálmához, aki a magyar (európai…) kürtös utánpótlásnevelés megkerülhetetlen alakja. Innen aztán Zeneakadémia, Mozarteum, Berlin, versenyeredmények és jelenleg a Staatskapelle Dresden első kürtösi széke következett. Alap, hogy kürtöt a korpusz (tölcsér) irányából nem veszünk fel, mert minden kis rossz hangindítás, oda nem való zizegés hallatszani fog. Ha van. Nincs. Enjoy.

