- Támogathatsz minket -
No menu items!

A jó öreg Jordi a régizene egyik főistene, nem érdemtelenül. Elképesztő jó dolgokat kutat ki, olyanokat, amelyeket mi itt Magyarországon, ahol a zeneoktatásunk számára már Haydn is egy veszélyes punk volt, az olasz barokk zene bevett előadásmódja hasonlít a dobozgitáron bemutatott, ún. sánánáná gitározáshoz, ahol bárki aki nem levelezett Brahms-szal vagy nem akarta megdugni Clara Schumannt, az nem is zeneszerző, nem is hallottunk.

Az arab zene és spanyol reneszánsz kapcsolata, a reconquista hatásai, érdekes hangszerek, melyek eltűntek a süllyesztőben, hangnemek, műfajok és dallamformákat, amelyeket elfelejtett a mainstream, tényleg nagyon érdekes.

Egy apró gond van. A derék Jordi megpróbálja ezeket elő is adni. Nem kéne.

Az átlag Jordi Savall lemez (mint a most linkelt is) így néz ki:
– van valami jó harsány, ritmikus bevezető, amire az ember felkapja a fejét, hogy na, végre
– ez egyre veszít a lendületéből
– aztán jön az óbégató nő
– végül bizonytalan hangolású régizenei hangszereken előadott precíz, ám dögletesen unalmas prüntyögésbe fullad az egész, amitől az embernek fájni kezd a feje.

Senki sem hallotta, hogy mi van a lemezen a huszadik perc után. (Amúgy de, ugyanez a fékezett habzású felolvasása régizenéről szóló szakcikkeknek, mint az elején. Az óbégató nő is feltűnik újra.)

https://www.youtube.com/watch?v=Oe3YbKa2z5Q

Babonák a magyar nyelvről

Kis nyelvi izék rovatunkban ma: babonák a magyar nyelvről.

Orbán szidása helyett, az ellenzéknek politikai termékfejlesztésbe kellene fogni

Ha valaki megtanult bármilyen hangszeren elfogadhatóan játszani, az utána minden olyan koncertet, ahol az adott hangszeren játszanak, csak úgy tud nézi, hogy figyeli a zenészt, hogy csinálja.