Az intrót és az elejét túl kell élni a videónak, de egyébként kiválóan magyarázza a NER FB offenzívájának működését. A költések, elérések, interakciók mérhetők, a valódi hatás már jóval kevésbé.
Az ötszázmilliós nagyságrend egyébként soknak tűnik, de ha a tartalmak mennyiségét (napi 30 poszt) nézzük, akkor tulajdonképpen eléggé hatékony módja a propaganda terjesztésének. Organikusan is lehet nagy elérést produkálni, de nem egyenletesen. A kérdés az, hogy vajon mennyire képesek ezek kitörni a buborékból, hiszen a vallásos fidesz hívőket felesleges győzködni, a bizonytalanokra kéne hatni, de abból is főleg a fiatalabbakra. A Dánielek és a kopasz inkább ciki arcoknak tűnnek, Szánthó és Fütyip jelenléte pedig érthetetlen is, de ez nem azt jelenti, hogy nincs közönségük.
A másik érdekesség, amit a videóban is említenek. Az FB eléggé határozottan előre sorolja a fizetett tartalmakat. Ilyenkor nem számít a fake news, a rasszizmus és a gyűlöletkeltés sem. Ez ideális közeg a Megafonosok számára, mert gyakorlatilag bármit megoszthatnak, ha rendesen megtolják pénzzel, terjedni fog, mint a pestis. Mivel tehetséget, szakértelmet nem tudnak hadrendbe állítani, pénzből viszont kimeríthetetlen készleteik vannak, a mérhető eredmény (elérés, interakciók) így is garantált.
Teljesen kontraproduktív megoldás, ami a pénzégetés egyik hatékony módja, de az ő szempontjukból ez nem annyira nagy baj, valamennyi usert mindenképp meg fognak győzni, és ez a cél. Érdekes lesz figyelni, hogyan alakulnak a reklámköltések a kampány alatt, amikor az országot is ki kell tapétázni, illetve celebeket (Fásy, Bagdy stb.) is vásárolni kell, mindenféle haknikat szervezni és hasonlók. Én kíváncsi vagyok hová fut ez ki, de pláne arra, mi lesz a sorsa az MLM ügynököknek a választások után, amikor feleslegessé válnak.

