“Mint azt Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója lapunknak mondta, a remízben az átvizsgáláson kiderült, hogy a csúszásgátló homokot a pályára hintő szórófejek tömődtek, méghozzá nagy valószínűséggel azért, mert a tartályokba szennyezett, vizes, rossz minőségű homok került.
Mint Bolla közölte, a BKV ugyanattól a szállítótól rendeli a homokot már régóta. A csúszásgátló anyagot nagy silókban, tárolókban tartják. Azt egyelőre nem tudni, hogy az odaszállításkor vagy a tároláskor, de az esőzés hatására vizet kaphatott a homok, ennek hatására összeállt, ezért tömíthette el a szórófejeket. Ilyen esetekben Bolla elmondása szerint az a biztonsági protokoll, hogy az összes villamost visszahívják és kitisztítják, a silókban pedig lecserélik a homokmennyiséget. A villamosok egyébként már sorban állnak vissza forgalomba, délutánra az összes újra üzemkész lesz, ígérte a BKV igazgatója.” -írja a telex
Homokoló úgy kb. 150 éve van majd minden vasúti vontató- vagy önjáró járművön, a BKV azóta oldja meg a homok szárazon tartását, hogy az utolsó lóvasúti vonóerőt is eladták parizernek. Hogy mit sikerült elbachni, azt nem tudom, de Tarlós Pipi bácsi ilyenkor már aktívan fakockázott 🙂


