- Támogathatsz minket -
No menu items!

Engem általános iskola 5. osztályban elveszített a matematika. Szokásos hógolyó effektus: akkor valamit nem értettem, de jött a következő anyagrész, valami épült valamire, gimnázium első osztályára a “matematikai tudásom” mindenféle megértés nélkül bebiflázott dologból állt.

Erre jött négy év gimnázium, ahol kevés kivétellel (és azok is az érettségi előtt vett különórákon voltak) a matematika tanítása abból állt, hogy minél több típusfeladatot oldjunk meg a feladatgyűjteményből, kb. figyelmen kívül hagyva, hogy mit jelentenek a feladatok. Aztán persze egyetemen mikró, makró, statisztika, szépen wikipédiáról megtanulva utolértem magam, de jó is volt. Ja, nem.

Jó tudni, hogy nem mindenkinek ez jut osztályrészül, mitöbb, világhírű matematikusok lettek, így minden magyar, aki nem tudja kiszámolni a kocsija fogyasztását és a hitele kamatát, egy kicsit szintén világhírű matematikus lehet, mint ahogy 1992 és Egerszegi óta háton úszni is nagyszerűen tudunk.

Ettől függetlenül Lovász Lászlónak nagyon gratulálunk.

Vis maior – méreg vagy csodaszer?

Jegyzet, ezúttal szakmailag.

Végezetül

Az elmúlt napok posztjait jellemzõ flame és parázs viták kapcsán merült fel bennem az a gondolat, hogy rossz volt az a megközelítés részünkrõl, hogy egy problémát nem valamelyik nerencen, vagy más alávaló véglényen keresztül tárgyaltunk, hanem olyan személyt díjaztunk, akinek rajongói tábora van az olvasóink között.