- Támogathatsz minket -
No menu items!

Ez hosszú és szakmai, úgyhogy röviden összefoglalom.

Kb. bármilyen típusú járműből, ami a MÁV-nak van, legalább a harmada, de inkább a fele javításra várva áll, nem üzemképes. A legtöbbje bőven a tervezett élettartamán túl dolgozik. Ami ennél modernebb, ahhoz nincs pénz a drága alkatrészre és elegendő képzett szakember a karbantartásra.

A cikk nem írja, de úgy ránézésre legalább 1000 milliárd forint kellene ahhoz hogy öt éven belül egy tűrhetően üzemképes vasút álljon fel, és vagy háromszor ennyi, valamint még öt év, hogy egy színvonalas és flottul üzemképes flotta.

Sokadjára: amikor bárki azt mondja, hogy az ország “pénzügyileg rendben van” akkor érdemes szétnézni, mert ugyanezeket a számokat a hőközpontoktól kezdve a könyvtárakon át a madáretetőkig mindenütt el lehetne mondani. Hiányzik összességében 50-100 ezer milliárd forint. Ezt tudná ugye a sok EU-pénz, és az abból működésbe hozott gazdaság olyan 30-40 év alatt megtermelni.

Az EU pénzét viszont térkőre, térdig érő kilátókra, lombkoronaösvényekre, illetve egész konkrétan kurvákra (ld. Borkai) költöttük.

Hogy lehet rosszul energiapolitikát csinálni?

Energiapolitikai/gazdasági kérdésekhez értő barátom megint megnyilvánul.

Ha már kicsit elmerültünk a bringázós poszt alatti kommentelésben

Talán a legfontosabb az, hogy ez egy opció a közlekedésre, nem pedig mindenki számára kötelezően betartandó norma.