A portfolio.hu megosztotta a G7 által megosztott Isten tudja milyen német hírpoltál cikkét, miszerint már a német ALDI és LIDL (vezérfőszerkesztőnk most fog összeomlani) nem írja ki a heti akciós újságokban a zöldségek és gyümölcsök árát, hiszen akkora a bizonytalanság a piacon, hogy jaj. A kiadvány nyomdába kerülése előtt meg hetekkel már tudni kéne, mennyibe kerül majd a kigyóuborka.
Hát nem igazán kell hetekkel korábban tudni, az érintett két oldal árait a leadás előtt 2 perccel is lehet korrigálni, de az uborkát padlizsánra cserélni se tart sokkal tovább. Nyomással és terjesztéssel együtt meg kb. 4-5 nap múlva a placcon van a szórólap. A beszállítói szerződések azért ritkán ennyire változékonyak. Ránézésre az egész inkább tűnik “csőcsere”, “végkiárusítás”, “tönkrementünk” típusú marketingkommunikációnak, illetve az áru természetéből adódóan (megrohad a picsába) jó az, ha az aktuális árat a megmaradó készlet mennyisége alapján árazzák be, akár hét közben is lehet csökkenteni a banán árát, ha már barnulni kezd.
Persze a tényleges magyarázatot nem tudhatom, de árulkodó, hogy a két mellékelt screenshoton a tavaly nyári és téli akciós kiadványban sem szerepeltek árak, csak az, hogy akármi is történjék, engedménnyel fogunk szert tenni a termékekre.



