Tetszőleges délelőtt rápillantva a flightradarra, az látszik, hogy a berlini légihídhoz hasonló jelentőségű művelet zajlik éppen.
Mindezt úgy, hogy a spéci katonai szállítógépekből viszonylag kevest látunk. Részben nyilván azért mert nem feltétlenül nyilvánosra van állítva a transzponderük, de sokkal inkább azért mert a Kalitta Air, a Western Global, a National és hasonló légitársaságok Jumbói és MD-11-ei jóval olcsóbban járkálnak.
Ezeknek az egyik tevékenysége egyébként is az hogy a világon mindenfelé jelen levő amerikai haderőnek fuvaroznak, de egyébként is heavy transportra vanna specializálódva, úgyhogy semmi különös nincs nekik abban, hogy ágyút vagy tankot kell vinni.
Ez egyébként megint rámutat a hanyatló kapitalista nyugat egyik újabb súlyos gyengéjére, ami miatt mostmáraztándetényleg mindjárt összeomlik: pénzért van minden. Ezekről a repülésekről be lesz nyújtva a számla, de ha azt kifizetik, jön a Jumbo, és nem azt kell tippelgetni, hogy akkor az usákoknak hágy Galaxyja meg Globmastere repülőképes. Azoknak a repült órája kímélve van azokra a bevetésekre, ahol kb. zuhanórepülésben kell beesni a célállomásra a légvédelem miatt. Rzeszowban állomásoznak Patriotok, körülötte járőrözik millióegy katonai felderítő- és vadászgép, biztonságban jöhetnek a polgári szabványú szállítógépek.
És hozzák-hozzák-hozzák a hadianyagot. És mivel bele van téve a pénz, lesz hadianyag. Miért? Mert megéri gyártani. Nemcsak azért mert a kormány kifizeti, hanem mert ahol sok és jó hadianyag készül, ott nem szokás Nemzeti Kiemelt Pénztárossy-Steinberg Leopold Program Keretében Védett Céggé nyilvánítani senkit, aki rátalált valami jó megoldásra. Hanem pénzért megveszik tőle. Ezért igyekszik újabbakat kitalálni.
Sokadjára fog megtörténni, hogy a szabad ország némi késlekedés után (hiszen a döntéshozatala is szabad) lenyomja a nem szabad országot


