Nagyon jó cikk, két kiegészítés:
A sztrádaépítés a Kárpát-medencében határokon átívelő politikai szövetségeket is feltételez. Például az M6-nak Eszékig úgy van értelme, ha Magyarország mindent megtesz, hogy Eszék és Szarajevó között is ha nem is autópálya, de valamilyen jobban járható út legyen. Akkor nyílik ott egy csomó befektetési lehetőség, akkor lesz jelentősége az arra vezető autópályának. De minden irányban ugyanez a helyzet, kiépítjük az ukrán határig a pályát, miközben fasírtban vagyunk Ukrajnával?
A másik meg az, hogy valóban, a full autópályának Vásárosnaményban sok értelme nincsen, főleg, ha az autópályától másfél kilométerre már elnéptelenedő közmunkás- és cigányfalvak vannak. Közben viszont az M5-M6 forgalma, amely nagyrészt tranzitforgalom, bekocog az M0-ra, ahelyett, hogy Budapestet délnyugatról és nyugatról elkerülve jutna el az M7-M1 irányába. Erre is van terv, de szerintem ezzel kellett volna kezdeni.
Ellenben nálunk az autópálya politika. Orbán Viktor megígérte, hogy minden megyeszékhely kap autópályát és punktum. Igaz, hogy Eger felé pl az új szakaszon táncházi esteket lehet rendezni a nap nagy részében, de van és kész.


