- Támogathatsz minket -
No menu items!

Egyik szemem sír, a másik szemem nevet. Nevet azért, mert az egykori Nagy-Burma vágány (külső budapesti iparvasúti vágány, a soroksári IKEA mögött lehet pl. egy darabját megtekinteni) helyén valami szép dolog lesz. Jó az is, hogy ez bicikliutat is magába foglal majd.

A sírás oka, hogy 14 milliárd forintért (amelyet a gonoszbrüsszel ad, akárhogy tetszeleg a kormány a pénzosztó szerepében) még híddal együtt is húzós összeg ez. Na nem annyira mint a hárommilliárdos minipark az V. kerületben, de azért szerintem a feléből is ki lehetne ezt hozni. De legyen alkotmányos költséggel, tokkal-vonóval tízmilliárd, még akkor is van négymilliárd, ami csak úgy van.

A másik sírásra okot adó dolog, hogy ez így egyike azoknak a biciklis fejlesztéseknek, amelyek légüres térben vannak. Ennek így 80%-ban rekreációs funkciója lesz, 20% se lesz azoknak az aránya, akiket kerékpáros közlekedésben fog segíteni. Ahhoz ugyanis az kéne, hogy ettől a kerékpárúttól a városközpont felé megtörténjen a kritikus 4-5 kilométerek áthidalása. A budapesti kerékpáros közlekedés legnagyobb baja ugyanis az, hogy akármerre indul ki a belvárosból az ember, vagy külső kerületből a belvárosba, előbb-utóbb találkozni fog valamilyen akadállyal. Például a Városligetből vagy a Szabolcs utcáig kell elcsalinkázni, hogy átkeljen a Róbert Károlyon vagy a másik irányba az Erzsébet királynőig és akkor át az aluljárón.

De találjuk el ezt a 14 milliárdos kerékpárutat mondjuk a Kálvin térről! Az Üllőin kifelé a kerékpársávval együtt meg van oldva a dolog a Fradi-pályáig, ott először át balra a népligethez, utána van 100 m kerékpárút a Lidli mellett, amely hopp…véget ér a 3-as villamos vágányánál. Szemben a panelházak mögött van kitáblázva kerékpárút, de ez a vágánynál nem látszik. Oké, eljutunk a Határ útig, ahol rá van eresztve a bicikliút a villamos végállomáson leszállók közé, ott lámpánál át a Shopmark előtt, megérkezünk az Ady Endre útra, ahol van biciklisáv, ami eltart a Bozsik stadionig. Utána lakótelep, menj amerre jónak látod. Havanna, Gloriett, Péterhalmi út, és már oda is értél. Közben időnként van itt-ott 2-300 méter bicikliút kitáblázva, időnként meg azon veszed észre magad, hogy felartod a 1264E Buszt, amely az Oort-felhő és Kőbánya-Kispest között közlekedik, 3,5 órás menetidővel.

Ennek a Dél-Pesti bringasztrádának akkor lenne értelme, ha lenne rajta öt pont, ahol lenne egy nyíl, hogy belváros arra, és a nyíltól a belvárosig nem a fent írt csalinkázást kéne előadni.

Trollkodás

Azt, hogy a pasas trollkodik, persze régóta tudjuk, péntek reggeli műsora, a Parasztreggeli csak erről szól. Most is megeresztett egy olyat, hogy akkor a...

A helyi így szoktuk

Egyik kedvenc trash facebook oldalam a “Scenic depictions of Slavic life” nevű. Ebben kelet-európai szláv országokból plusz a két tiszteletbeli szláv Romániából és Magyarországról tesznek fel a gagyi és az ottbasszameg műfajába tartozó képeket. Aki itt él Kelet-közép Európában pontosan érti az összeset.