Ez tényleg a hülyeség minősített esete.
Minden új vasúti járművel vannak gyerekbetegségek. Persze ezt nehéz a választók torkán ledugni, de azért mindennek van határa. Emlékezzünk a Combinóra, a kereket kockásra fékező Alstom metrókra, a fakockás “felújított” orosz metróra. Műszaki szempontból nagyon eltérő járművek, a közös bennük az, hogy mindegyiket ki kell ismerni, finomhangolni kell a pályához, amit futnak, az üzemeltetési feltételekhez Közben megszokják a vezérek, megismerik a szerelők a gépeket. Jönnek a helyben legyártott célszerszámok, esztergálnak egy hátra a 47-es sz. csavarhoz benyúló rátétet valamelyik dugókulcsra, tudják, hogy melyik csavarra kell egy kis plusz menetrögzítő, ha nem akarnak maguknak napi plusz munkát. A vezér megtanulja, hogy mikor és hol érdemes fékezni egy szép sima megálláshoz, mit bosszul meg a a kerekek blokkolásával a gép és mikor nem rángat gyorsításkor.
A műszaki berendezések üzemeltetése kulturális dolog is, és ennek a kultúrának kell egy fél év-év mire elkezd szárba szökkenni. Utána pedig beáll az az üzembiztos működés ami mindaddig meg is marad, ameddig az üzemeltetési kultúrát hagyják működni.
Kivéve, ha a politikus ezt is jobban tudja. Akkor szívás van, lásd alább.

