- Támogathatsz minket -
No menu items!

Az Indóház magazin elején van fotósrovat, ahol elvetemült vasútbarátok kimennek a mezőre, mert megtudták, hogy X vonat a szokásos két döcögő Bz kocsi helyett valami mozdonyos dolog lesz.

Mittudomén, lerobban a Bz motor és hirtelen megkérik a közeli betongyárba cementet hozó tehervonat mozdonyát, hogy ha már úgyis ott áll egy napot a rakodás miatt, ugorjon be egy körre. Ilyenkor készülnek az “egzotikus” fotók, amikor a döglött Bz kocsit egy nagy dízelmozdony húzza. Az utasoknak mindegy, ők az ilyen kalandok miatt (mert persze a segélymozdony ledumálása okozott mintegy 4 óra késést) már régesrég busszal járnak. Mert ha nem késik, akkor is az van, mint a legendás csigaemberes Debrecen-Mátészalkai vonalon, hogy a sín miatt egyébként is csak hússzal lehet menni.

Nade azok a senki által nem szeretett vidéki mellékvonalak, amelyeket régesrégi HÉV vonalakból (építetté: Bivalybasznád frissen rendezett tanácsú várossá előlépett közönségének gyűjtéséből, báró Füzesséry-Wasserschnecker Edvárd földadományára Perlmutter Ignácz és társa vasútépítő cég, 1889, államosította a MÁV 1896, azóta is basztak hozzányúlni) tartanak fenn a mai napig.

A balatoni nyári forgalom meg a presztízsüzem. Aha, román tolatómozdonnyal, amelyeket húsz éve felújítottak és remotorizáltak, ezért még úgy-ahogy húzzák az igát. Ha pedig a kaposváriaknak az a hülye ötlete támad, hogy a légkondicionált busz helyett vonatoznának, hát így jártak. Pedig azok a somogyi mellékvonalak gyönyörűbbnél gyönyörűbb tájakon futnak. Csak hát pusztulásra vannak ítélve.

Pedig ilyenkor az ember belegondol: a déli part expresszvonatai is százéves kerékpárszállító vagonokkal közlekednek. Pedig ha erre a vonatra is lenne akasztva egy, akkor bent a dombok között, sima mezőgazdasági dűlőutakból XC monti/gravel pályákat lehetne kitűzni a dombok között, ha a rendes utak nem kátyúparádék lennének, szép dimbes-dombos országúti köröket különböző nehézségekkel. Azokon a mellékutakon napközben a kutya se jár (tudom, mert szoktam arra bringázni a zsúfolt Balaton-part helyett)

Ha a Balatoni turisztika nem arra koncentrálna, hogy senki által nem látogatott ötcsillagos kaszárnya-szállókat húzzanak fel az északi parton, ezek a vonalak ideális kerékpárturizmus-ütőerek lennének. Ha Máriafürdőn nyaralsz, gurulj le Fonyódig és minden állomáson leszállva van egy útvonal-ajánlat. Amikor megunod, a legközelebbi állomáson felszállsz és visszajössz Fonyódra. Az állomásokon van víz, pumpa, szerszámkészlet, pótbelső. Útvonalból van végig aszfalt (távolság és szintkülönbség alapján mondjuk 3 kategóriába sorolva a gyerekkel is teljesíthetőtől a haladóig) van kicsit földutas-zötyögős gravle meg az erdészeti úton hardcore monti.

Vagy van az, hogy a tihanyi Plage 18-on kifekszel a 30000/2személy gazebo alá (az árban a prosecco benne van!) a parasztok meg dögöljenek meg a Dácsia vontatta ócska vagonban.

Low budget hergelés

Mint tudjátok sok kedves olvasó helyett is önfeláldozóan kiteszem magam a fideszes facebook propaganda oldalainak, ahelyett, hogy minden régi és újabb idiótát, aki egyszercsak...

Legal tech

Az egyik kedvenc műfajom, amikor valaki ügyvédekből akar megélni. Az sajnos vagy szerencsére már egy ideje lecsengett, hogy az ügyvédeket ilyen jachtozó/szivarozó/rolexórázó/százévesviszkiző alakoknak állítsák be.