- Támogathatsz minket -
No menu items!

Félmilliárd. Ennyit költött eddig a Fidesz a porszívóügynökből influenszerré átképzett kommandó FB megjelenéseire. Összehasonlításképpen a néhai Index éves büdzséje tokkal vonóval egymilliárd körül mozgott, amiből népes szerkesztőséget, irodát és minden más _újságíráshoz_ köthető költséget fedeztek.

Többször említettük már, hogy a NER fenntarthatatlanságának egyik oka, hogy kegyetlen sokba kerül, a költségek pedig folyamatosan nőnek, hiszen a nem éppen vágtató gazdaságról, az inflációról, a hanyatló egészségügyről, de úgy általában a kegyetlen valóságról valamivel el kell terelni a figyelmet.

A Megafonnál természetesen bevételként adományokra hivatkoznak, ami nem áll nagyon messze a valóságtól, hiszen a pártkassza ehhez kevés lenne, illetve azok a költések átláthatók. A Fidesz egyik korábbi gyakorlata az volt, hogy a pártpropagandát kormányzati kommunkikációnak adta el. Pontosan tudják, hogy a választók jelentős része nem tud párt és kormány között különbséget tenni, így minden komolyabb következmény nélkül lehetett hülyítés céljából égetni a pénzt a közösből. Működött ez plakátoknál, kiadványoknál, a közmédiánál, de influenszereket mégse lehet így kifizetni, ezért valóban az a helyzet, hogy a rendszer kegyeltjei, a nerencek (lásd Ésik cikksorozatát a társdalmi szerződésekről) nyúlnak mélyen a zsebükbe, meghálálják az ilyen-olyan módon elnyert szerződéseket, az extraprofitot.

A Fidesz egyébként is egy gazdasági társaság elvei alapján működik, csak az ügyvezető és az igazgatótanács soha életében nem próbált megélni a piacról, így óriási befektetés árán tudnak csak szerény profitot realizálni, ami az ő esetükben a választások megnyerését jelenti, vagyis azt, hogy üzemelhet tovább nyikorogva a lopógép.

Hogy mibe kerül ez, azt nagyon jól példázza a Megafon nyikhajainak a költsége. Ha most összeraknék egy filléres költségekbe is belemenő kalkulációt arról, hogy mit lehetne csinálni a Múzsából évi 500 millió forintból, akkor eléggé meglepő eredmény jönne ki. A recept nem túl bonyolult. Nagyjából két út áll előtted. Vagy dolgozol, oknyomozol, helyszíni tudósítasz, elemzel, utánajársz és úgy lesz olvasótáborod, vagy égeted a pénzt hirdetésekre, aminek szintén lesz eredménye. Az utóbbi esetben az is elég, ha belefingasz a világhálóba valami tartalmatlan ostobaságot és megvásárolod azt a közönséget, aki vevő rá. Őket, miután nem tudatos médiafogyasztók, úgy lehet elérni, hogy elárasztod a hírfolyamukat szeméttel. Nem válogatósak, elfogyasztják.

A következmény sajnos katasztrofális. Ezek a tartalmak nem opcionálisan választhatók a valódi hírek mellett. Egyre inkább kiszorítják a piacról az utóbbiakat. …és még csak nem is azért, mert (csak) erre lenne igény. Egyszerűen a csaknem kimeríthetetlen anyagi források győzedelmeskednek a hozzáadott értékkel szemben.

Low budget hergelés

Mint tudjátok sok kedves olvasó helyett is önfeláldozóan kiteszem magam a fideszes facebook propaganda oldalainak, ahelyett, hogy minden régi és újabb idiótát, aki egyszercsak...

A zaporozsjei fronttól a magyar iskolákig, avagy utazás forráskritikába

Az ukrajnai eseményeket közelebbről követők számára az egyik aktuális érdekesség, hogy a Robert C. Castel nevű elemző nekiment Rácz Andrásnak.