Kinyitom az internetet, olvasom, hogy Putyin elvtárs nyugati cégek oroszországi gyárait rekvirálja éppen.
Carlsberg, Danone stb. Ugye az senkit nem lep meg, hogy az orosz piac 30%-át egy dán sörgyár fedi le, hiszen a nyugat dekadens és hanyatlik is, az orosz birodalom pedig éppen a tündöklését ünnepelheti. Csak hát a tündökléshez közvetlenül nem kell joghurt és sör, azt lehet akár undorodva is, de máshonnan beszerezni. A tündökléshez leginkább hazafiasság kell. És persze csodafegyverek, tank. Az orosz csodafegyver jellemzője, hogy mindjárt kész lesz az első működőképes prototípus, ami egy gombnyomásra kényszeríti térdre a NATO-t és az Egyesült Államokat. Egyszerre. Aztán van még olyan csodafegyver, aminek a prototípusáról már rossz minőségű videó felvétel is van (és csak az van), mindjárt elkezdik sorozatgyártani (évi 2 db lenne a gyártókapacitás), ha tudnak szerezni hozzá piros üléshuzatot a kínaiaktól, akik kicsit ódzkodnak az üzlettől, de azért nem zárkóznak el határozottan.
A tank az nem gond. Tulajdonképpen egy nagyobbacska konzervdobozról van szó amire löveget szereltek. Hátul morog, elől tüzet okád, lánctalpakon közlekedik. Az utolsó tetszetősebb darabot a Vörös téren látták a nemzeti ünnepen. Annyira persze nem tetszetős, hogy egy meggyőző erejű propagandaanyagon mutogassák, ahhoz már kreatívabb eszközökhöz, azzal foglalkozó ügynökséghez kell fordulni. Akik természetesen rutinból keresnek rá a témára a Shutterstockon, kiválasztják a kellőképpen meggyőző harcijárművet, megcsinálják az első layoutokat a kampányhoz. …és hát a megrendelő el is fogadja, mehet gyártásra.
Hát valahogy így történhetet meg, hogy egy Leopard 2A6 és némi tipográfia győzködi az orosz hazafiakat, hogy itt az ideje ledaráltatni magukat az ukrán fronton.


