Általában nem járok autóval Budapesten, de most muszáj volt. Egy óra dugóban üldögélés után az alábbi szerény javaslattal fordulok a t. Városvezetéshez.
Csináljatok már egy ***@&#&@ rakodási rendeletet!
Okos közlekedésmérnökök nyilván tudják hol vannak Budapesten a “choke pointok” ahol mindenképp felgyűlik a dugó, ezekre lehet valamennyire készülni.
Arra nem lehet, hogy szűk egyirányú utcában 7:50-kor békésen legelészik egy kukásautó. Szelektív papírhulladék-gyűjtés, a környezetvédelem jegyében, mögötte húsz autó hideg motorral, dús keverékkel, emelt alapjárattal.
Pucu Csemege ABC, világszínvonalú csavaroskifli- és szójaparizer-választék, meg persze az üdítőitalkereskedés furgonja, vészvillogóval, a hell-cigi kombón doppingolt sofőr molnárkocsizza be a cuccot.
Az összes hárombetűs futárcég furgonjai cikáznak, itt-ott kirakják a vészvillogót, szia futár vagyok, csomagot hoztam.
Kicsit odébb dudálás, a friss magyar tartengedélyesek és útlevelesek klubja, Oleg, Viorel és a többiek sittes zsákokat dobálnak egy rozsdarágta platós Transporter platójára. Dudálnak rájuk, hát persze. Oleget, egyenesen a festői Ivano-Frankovszk oblaszt területéről, aki arra tekintettel kapott állampolgárságot, hogy a nagyapja járt egyszer Magyarországon (a II. Ukrán front kötelékében) biztos nagyon érdekli, hogy dudálnak. Otthon már rég kiszálltak volna bézbóz ütővel.
Mennyivel egyszerűbb lenne az élet, ha minden hétköznap 7:30-9:00 és 16:30-18:00 között, a Hungária-gyűrű területén belül:
- 3,5 tonnánál nehezebb jármű csak BKV járatként vagy megkülönböztető jelzéssel mozoghatna
- kisáruszállító csak engedéllyel mozoghatna
- általános rakodási és megállási tilalom lenne érvényben
A szabály megszegőit az addig a parkolásról és hasonlókról leállított közteresek ellátnák 50.000.- forintos csekkekkel.
Egy hónap dühöngés után mindenki szépen hozzászokna, hogy addigis, ameddig nem sikerül leszoktani Budapestet az egyszemélyes autózásról, legalább ne a buszsávban vészvillogóval rakodással nehezített akadálypálya legyen a reggeli és az esti dugó.


