- Támogathatsz minket -
No menu items!

Következzenek a szakoktató típusai

Tehát akkor következzenek a szakoktató típusai.

1. A SZAKI: születése óta legalább 55 éves. A saját esküvőjén is overállban volt. A gyereket nem túl képzett kollégaként kezeli, a második gyakorlaton pálinkával kínálja őket. Pályaválasztási napon a 9 évesek is kipróbálhatják a hegesztést, mert “fiút a lángtól eltiltani nem lehet”. Jellemzően nagyvonalúan kezeli az egyéni védőfelszerelések használatának kötelezetettségét. Meggyőződése, hogy a konyhában, a fürdőben, a kertben, a hálóban és a közgazdaság területén nincs olyan probléma, amit nem lehet megoldani egy hordozható inverterrel. Minden gyerek imádja.

2. A LECSÚSZOTT MÉRNÖK: elsősorban és tüntetőleg elméleti szakember, minimum 6 diplomával, szakmérnökivel és mindenféle speciális képzettséggel, akit balsorsa egy olajos-koszos műhelybe sodort. Nem tudja magabiztosan megkülönbözetni a svédfogót a tűzoltókészüléktől, ugyanakkor tökéletesen tisztában van azzal (mi több: mintegy hetven percben elő is tudja adni), hogy fűrészelés közben milyen erőhatások érik a fémet, ezt ábrázolni is képes. Gyakorlati példái jellemzően olyan, életszerű feladatokból állnak, miszerint: “ha példáéul 9700 méteres mélységben kell 1,3% sótartalmű tengervízben hegesztenünk fejjel lefelé, akkor a megfelelő anyagválasztás elengedhetetlen: a mellékelt műszaki táblátazból egyértelműen látszik, hogy a 0,09 és 0,11% molibdéntartalom jelenti a megoldást.” Ha megkérik, hogy heftelje már meg a szomszéd kerítését, doktori disszertációjának beadási határidejére hivatkozva hárít.

3. A LELKES: projektekben gondolkozik. Meggyőződése, hogy a 12. századi kambodzsai fegyverkovácsok munkásságának tanulmányozása és autentikus replikák készítése automatikusan felhorgasztja a tanulóban a vágyat a kapcsolódó karbidtartalom-ridegség táblázatok tanulmányozására. Alapvetőnek tartja, hogy egy 14 éves azért ALAPSZINTEN képes legyen önállóan repülőgépet tervezni, majd katalógusból megrendelni az anyagszükségletet. Ősellensége a “tanár úr, azt mondja meg, akkor ez hány mm legyen” mondat.

4. A FÁRADT. Munka előtt bedob két felest. A gyerekeknek kiadja, hogy a hátsó raktárban található, 73 kilós üllőket reszeljék le kalapácsnak, szóljanak, ha kész vannak. Aki visz neki pálinkát, annak négyest ad. Nem izgatja magát holmi betört üvegeken vagy letépett ujjperceken, a gyereknek meg kell tanulnia a műhelyrendet. Az adminisztrációt jogi meg irodai csűrcsavarnak, piszmogásnak tekinti.

5. AZ ÖREG. Tevékenységének 95%-át az adomázás tölti ki. BÁRMILYEN helyzetre van 2-13 tanulságos története, elsősorban a szocialista nagyvállalati korszakban betöltött műhelyvezetői időszakából. A tanulók alapvetően szeretik, mert valóban jó stílusban és szórakoztatóan mesél arról, hogyan csempészett ki a katonaságnál 4000 liter gázolajat utászbakancsokban. Ha nagyon ritkán rá lehet venni, hogy dolgozzon, akkor amúgy 3 perc alatt képes atomtámadás-biztos katanát kovácsolni briósból. A mérnökökre gyanakvással tekint, a történelemtanárokat pedig alapvetően nem sorolja a humán entitások közé. Ritka példány, kimagasló polgári erények hordozója.

UPDATE:

6. Az ANDRÁS: távolról mérnök: trágyajogász, településtervező vagy halbiológus szakmérnök. Derűs nyugalommal viseli a főiskola első éve óta, hogy a mérnöki hierarchiában a szopornyicás oposszum ALATT ál valamivel. Pedagógiai ismeretei számosak, nyomon követi a szakma fejlődését, bár meggyőződéssel hiszi, hogy tanárnak, oktatónak születni kell. Elméletileg jól tanít, a gyakorlatban nincs sok ideje az ilyesmire, mióta 10 éve megszűnt az érdeklődés a szakértelme iránt, így előremenekülve vezetői felaladatokat vállalt. Óráin, foglalkozásain klasszikus értelemben rend van, ami sokkal inkább szól a pozíciójának járó félelemnek, mint csoportszervezési képességeinek. Szívesen szöszmötöl, képes rendszerben gondolkodni, bármikor hajlandó bekoszolni a kezét. Hiányosságát a praktikum területén azzal kompenzálja, hogy hagyja a gyereket önállóan dolgozni. Két vizsga közt visszafogottan vicces sztereotipizálásokat ír az iskolai életről.

Kapcsolódhat

Két hét sincs az iskolakezdésig, de még mindig tárgyalnak a tanév rendjéről

A Fidesz kormányzóképességét az alábbi példa segítségével lehet a legjobban megérteni...

Mateklecke 3437. – Elérheti

"Magyarország Kormánya tette ki a lenti képeket az oldalán, jelentettem a facebooknál hamis információ miatt."

Nő a nyomás a Műszaki Egyetemen, hogy álljon be a modellváltók közé

Klasszikus maffiamódszerek. "Milyen szép egyetem, kár lenne ha történne vele valami! Itt tessék aláírni"

Pintér nem tart a tanárok tömeges felmondásától

Cinikus g.ci, de az a szomorú, hogy valószínűleg igaza lesz...
- Hírdetés -