- Támogathatsz minket -
No menu items!

Fogunk-e foglalkozni az amerikai elnökjelölti vitával?

Kérdezték páran, hogy fogunk-e foglalkozni az amerikai elnökjelölti vitával. A híradások szerint különösebben érdekes dolgok nem hangoztak el. A vita nem az elnökválasztási kampány fõ színtere jelenleg.

Trump igyekszik az ingadozó államokat bejárni és megismételni a 2016-os eredményt, vagyis azt, hogy noha többen szavaznak az ellenfelére, mint rá, az ingadozó államokat hajszállal megnyerve megnyeri a választásokat.

Biden, aki néhány héttel ezelõtt túrázott a számára fontos környékeken már csak arra figyel, hogy a hátralévõ szûk két hétben már ne hibázzon.

Azt persze sose lehet kizárni, hogy az utolsó pillanatban elõkerül valami kellemetlen. De ne felejtsük el, hogy Biden végigcsinált már két alelnök-jelölti kampányt és alelnök-jelöltje Kamala Harris több fõügyészi és szenátori kampányt. Vagyis az ellenfeleik valószínûleg már elõvettek minden kínos dolgot a múltjukból. Lehet, hogy van még, de a valószínûség elég alacsony.
Az a furcsa helyzet állt elõ, hogy Biden kampányol úgy, mintha az õ oldalán lenne az “incumbency advantage” vagyis õ lenne a hivatalban levõ, újrázásért induló elnök. Ezeknek a jellemzõje ugyanis, hogy a kampány hajráját igyekeznek nagyobb baki nélkül megúszni, míg a kihívónak kell valami radikálisan újat mutatni.

Trump pedig pont ebben erõs, de jól láthatóan a Biden-kampány úgy számol, hogy Trump már az összes trükkjét megmutatta és nincs újabb. Trump viselkedése pedig ezt visszaigazolja, hiszen azt csinálja, amit 2016-ban is, nagyokat mond, szidja a rendszert.

Ez az amire az összes politikai elemzõ azt mondja, hogy kevés, hiszen négy év kormányzás után már nem szabad az outsider kampányt csinálni, fõleg, ha az elõzõ választás is csak hajszállal volt meg.

Viszont az összes business strategy könyvben az van, hogy azt kell csinálni, amihez értesz. Ha te vagy a Paprika Csárda, ne árulj hamburgert, ha te vagy a McDonalds, ne árulj pacalpörköltet. Vagy újítsál nagyot vagy ragaszkodj ahhoz, ami már bevált. Számtalan amerikai vállalat megmentésének sztorija kezdõdik azzal, hogy az új vezetõ közölte, hogy eladjuk az elõzõ vezetõ nünükéi miatt megvásárolt cégeket és részlegeket és koncentrálunk a “core activity”-re. Trump pont ezt csinálja, vagyis tulajdonképpen hibátlan kampányt csinál.

A maga részérõl Biden is hibátlan kampányt csinál, hiszen neki annyi a feladata, hogy a Trumpot zsigerbõl utáló demokrata bázist mozgósítsa és pont annyi ingadozót csábítson át, amennyi szükséges az ingaállamok megnyeréséhez.
Ennek a két kampánynak nincs metszéspontja. Az elsõ vita bizonyította, hogy a bazári kiabálás szabályozott keretek között nem mûködik, de Bidennek se használ ha kihozzák a sodrából és a pátoszos Nemzet Nagypapája szerepbõl kiesve beszólogat.
Innentõl kezdve a második vita elmaradásának a felek örültek, a harmadikat pedig azért nem dobták el, mert egyik se akart gyávának tûnni. De mindkettõ túl akart esni rajta és visszatérni a kampányához. Ami meg is történt.

Kapcsolódhat

Varga Judit: Nagyon szigorúnak kell lennünk abban, hogy kit engedünk be ebbe a földi paradicsomba

Varga Judit az utóbbi napokban nagyrészt világossá tette, miért ment az EP-képviselősége előtt Texasba. Gyakorlatilag a magyar kormány vállalását közvetíti az amerikai trumpista retard-jobboldal...

Ezek amish-ek

Kedvenc amerikai kultúrtrendem, hogy ha jobber vagy, és ráébredsz hogy a világ nem is úgy van hanem másképp (pl. hogy egy Menyhét nevű óriási csiga irányítja a Hold túloldaláról) akkor nem woke vagy.

Opinion: Why are so many Republicans running against Trump?

Mintha elkezdtek volna körözni a keselyűk Trump feje felett...

Orbán Viktor üzent szövetségesének: Az ön harca jó harc, soha ne adja fel!

Én, minden nap: "Orbán ennél jobban már nem járathatja le Magyarországot." Orbán, minden nap: "Fogd meg a söröm"
- Hírdetés -